СТЕНДЫ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ

Ваша корзина пуста.

Наши новинки

Стенд "Класний куточок ", Код 2484

Стенд "Правове виховання", Код 2900

Стенд "Революція гідності", Код 0929

Комплект "Захист Вітчизни", Код 2041

Стенд "НУШ", Код 1052

Комплект стендів для маркування, Код 1729

Хиты продаж

Стенд "Класний куточок", Код 2480

Стенд  "Методичний куточок", Код  4401

Стенд " Куточок споживача", Код  4355

Модульная картина "Сакура", Код 7058

Статьи

Статьи

Загальновійськова підготовка

22.02.2019

Рівень бойової готовності військ (сил) залежить від воєнно-технічних, спеціальних і морально-психологічних факторів. Перемога у війні (збройному конфлікті) над сильним противником може бути досягнена тільки в умовах наявності у військовослужбовців Збройних Сил України високих морально-психологічних якостей.

Нинішній стан справ вимагає концептуального визначення єдиних підходів до виховання захисника Батьківщини з урахуванням воєнно-економічної, суспільно-політичної, демографічної ситуації, становища молоді в суспільстві, формування нового світогляду, морально-етичних, національно-історичних основ поведінки.

Слід зазначити, що за роки незалежності України сталися суттєві зміни в системі виховання військовослужбовців. Зміна пріоритетів, руйнування звичних норм і цінностей, реформування структур органів з гуманітарних питань не могли не вплинути на морально-психологічний стан військ, офіцерів і прапорщиків, які різною мірою беруть участь у виховному процесі, одному з видів розділів загальновійськової підготовки.

На сучасному етапі розвитку військової справи, як це завжди було в історії війн і воєнних конфліктів, перш за все, залежать від ходу і результатів загальновійськової підготовки підготовки, від боєздатності та кількості військ (сил), рівня підготовки командирів, бойової майстерності особового складу, від наявності та можливостей бойової техніки та зброї, запасів і ресурсів, від морально-політичного та психологічного стану, дисциплінованості особового складу. Недооцінка будь-якого з цих факторів може призвести до поразки збройних сил у сучасній війні (збройному конфлікті). Загальновійськова підготовка вимагає здійснення разом з оперативним (бойовим), технічним, тиловим і медичним забезпеченням, такого виду забезпечення підготовки та застосування військ (сил), як морально-психологічне, яке є суттєвим фактором підтримання боєздатності військ, обов’язковою умовою успішного виконання бойових завдань та перемоги у сучасній війні.

Високий моральний дух, висока професійна та психологічна підготовка військовослужбовців та при приведенні підрозділів у вищі ступені бойової готовності досягається спеціально організованим виховним процесом у Збройних Силах України.

Морально-психологічний стан військовослужбовців підтримується на належному рівні також своєчасним розповсюдженням друкованої продукції: газет, пам'яток, листівок.

Інформаційно-пропагандистське забезпечення передбачає:

  • своєчасне роз'яснення особовому складу причин, характеру і мети війни (збройного конфлікту), показ міжнародного і внутрішнього положення України, покладених на Збройні сили України задач, зміцнення віри в перемогу над ворогом;
  • доведення військовослужбовцям наказів Верховного Головнокомандувача Збройних сил України, здійснення бойового інформування;
  • формування товариських і дружніх взаємовідносин між воїнами всіх націй, національних і етнічних груп, усіх конфесій, розвиток у них загальнолюдських ціннісних орієнтацій, національної гідності та патріотизму;
  • виховання воїнів на національно-історичних і військових традиціях українського народу, пропаганда подвигів воїнів, розповсюдження бойового досвіду, прищеплення особовому складу ненависті до ворога;
  • розвиток у військовослужбовців впевненості в надійності та бойової ефективності штатної бойової техніки та зброї, прагнення майстерно володіти нею і підтримувати в постійній готовності до бойового застосування;
  • постійну взаємодію з державними та місцевими органами влади та самоуправління, правоохоронними органами, творчими та громадськими організаціями, конфесіями патріотичного спрямування, засобами масової інформації з питань військово-патріотичного виховання населення та впливу на війська з метою забезпечення успішного виконання бойових завдань;
  • забезпечення центральними та військовими періодичними виданнями та ін.

Куточок для батьків в ДНЗ

22.02.2019

Одним з кращих способів своєрідного спілкування між педагогами освітніх установ та сім'ями малюків прийнято вважати куточок для батьків у ДНЗ. Оскільки добре налагоджений контакт між батьками дітей і педагогічними працівниками дуже важливий, створення добре оформленого батьківського стенду дозволяє донести до перших важливу інформацію в найкращому вигляді.

Мами і тата диво-чад з радістю будуть спостерігати за успіхами своїх дітей, а разом з тим дізнаватися більше про заняття, в яких вони беруть участь, а також про інші події дошкільного закладу, прочитати правильні поради про виховання малят.

Правильне оформлення стенду для батьків у дошкільному закладі сприяє тому, що батьки починають уважніше ставитися до малечі, пильно стежити за їх досягненнями та розвитком. Зрештою, батьки починають поважніше ставитися до педагогічної праці.

Що стосується розміщення, то стенд для батьків повинен розташовуватися на рівні очей дорослих, щоб їм було досить комфортно читати і сприймати всю запропоновану увазі інформацію. Крім того, місцем для розміщення повинна бути найбільш освітлена стіна.
Якщо оформити куточок для батьків у ДНЗ біля вікна неможливо, слід подбати про те, щоб місце його розміщення добре освітлювалося за допомогою ламп. Рекомендується оформляти інформаційні стенди не в самій групі, а в роздягальні, недалеко від входу, щоб дорослі помічали їх, ледь переступивши поріг групи.

Стенд для батьків вже давно використовується дошкільними освітніми установами для того, щоб батькам було досить цікаво і комфортно знайомитися з життям груп, в яких виховуються малюки. Вся інформація повинна бути правильно подана (мається на увазі правильне оформлення, ідеально підібраний стиль, грамотне розміщення інформації), щоб батьківський інтерес зростав з кожним днем.

Головні атрибути куточка для батьків
Саме основна вимога при оформленні інформаційного стенду, який представляє куточок батьків у дитячому садку, це легко читається шрифт статей. Мінімальний допустимий розмір – 14.

Практика довела, що будь-яка написана занадто дрібним шрифтом інформація залишається без належної уваги.

Дуже важливо, щоб всі розміщені статті були написані доступною мовою для батьків. Рекомендується використовувати як можна менше педагогічних фраз, які більше відлякують, ніж приваблюють. У разі нехтування цими рекомендаціями, батьківський куточок в дитячому саду (оформлення якого зайняло багато часу), батьки будуть ігнорувати дитячі куточки, а разом з ними і педагогічна праця.

Банер на випускний

20.02.2019

Випуский бал у дитячому садочку чи в школі неможливо представити без пам`ятних фотографій. Саме ці фотографії у подальшому житті будуть нагадувати Вам про безтурботну пору дитинства, оживляючи у пам`яті найкращі моменти, проведені у школі або в дитячому садочку. Саме тому Вам необхідно замовити тематичний банер на випускний, який стане оригінальним оформленням зони для фотографування. Кваліфіковані співробітники нашої компанії мають багатий досвід роботи, та працюють на найкращому обладнанні. Звертайтеся до нас, ми зробимо свою роботу швидко та якісно.

Оформление кабинетов

20.02.2019

Эффективная работа любого учреждения, будь-то детский садика или городской совета в немалой степени зависит от комфорта, ощущаемого его сотрудниками и гостями. Информационное оформление кабинетов многими из нас воспринимается привычной формальностью в то время, как грамотный подход к этому вопросу способен в разы упростить и ускорить ход практически любого рабочего процесса. Кроме того, верно оформленный кабинет всегда работает на руку его сотруднику, вызывая максимум доверия у посетителей. Это легко прослеживается в интерьерах коммерческих организаций, чья прибыль напрямую зависит от впечатления посетившего их офис клиента. Наша команда специалистов высшей квалификации готова предложить широкий спектр решений в оформлении кабинетов любых типов и отраслей.

Український куточок в дитячому садку

14.02.2019

Дитячий садок - це другий дім для працівників і дітей. А свій дім завжди хочеться прикрасити, зробити затишним, оригінальним, теплим, несхожим на інші.

Український куточок в дитячому садку у середній групі може містити наступні варіанти:

1. Ляльки - хлопчик і дівчинка в національному одязі;

2. Вироби народних промислів України:

- посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко, дерев'яна ложка (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні - на святковий рушник);

- народні іграшки;

- вишиванки;

- музичні дитячі народні інструменти (яворівські: сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);

- писанки (виставляються напередодні Великодня).

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо.

3. Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок.

4. Макет подвір'я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин.

5. Дидактичні ігри (орієнтовний перелік): «Знайди за назвою український посуд», «Збери з частин ціле» (розбилася таця, іграшка-свищик тощо), «Що зайве?» (народні та сучасні музичні інструменти, український народний та сучасний одяг тощо).

6. Фотоальбом «Наше селище - Квасилів».

7. Книжки-розмальовки.  У вихователів обов'язково повинні зберігатися у шафі  тематичні папки, збірки  або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою:

- «Дитячий фольклор»;

- «Народні ігри та іграшки»;

- «Український одяг для хлопчиків і дівчаток»;

- «Українські страви»;

- «Сімейні свята»;

- «Моя сім'я»;

- «Предмети побуту і вжитку»

- «Картини українських художників-класиків»; «Картини сучасних митців» тощо.

Стенды по охране труда

11.02.2019

Охрана труда представляет собой совокупность мероприятий, направленных на сохранение жизни и здоровья сотрудников в процессе их трудового функционирования. Одним из способов информирования трудового коллектива об охране и безопасности трудовой деятельности, а также о принимаемых в этих целях мерах являются стенды по охране труда.
Как оформить стенды по охране труда и технике безопасности?
Наглядные материалы облегчают восприятие информации, полученной в устном виде от инструктирующего. Многие люди воспринимают ее не только на слух, но и визуально, поэтому процесс информирования работников в области ОТ должен быть многогранным. Следует широко использовать методы разъяснения в символьном виде – с помощью плакатов, карт, фотографий, рисунков, схем. Помимо визуального восприятия, хорошо зарекомендовали себя макеты и модели. На практике наглядность выполнения сложных процессов на моделях делает их доступнее. ГОСТы и правила не регламентируют размеры, цветотипы и другие характеристики стендов. Важно применять принципы целесообразности и избегать избыточности. Все материалы – инструкция, плакаты, схемы, таблицы – должны содержать цвет только для выделения смысла, но не для украшения. Заголовками следует обозначать разделы. На одном листе допускается делать не более двух «криков». Необходимо выделять действительно важные детали, и при этом они не должны мешать восприятию информации. Основные принципы при оформлении: визуальная доступность для всех работников; выделение важных моментов, которые привлекают максимум внимания.
Отличное решение – размещать как общую, так и тематическую узконаправленную информацию. Например, «Как правильно организовать первую помощь при несчастном случае». Почти в каждом квартале принимаются новые правила по ОТ или их новые редакции. Эту информацию также необходимо доводить до работников. Можно разместить разбор трудных экзаменационных вопросов, графики обучения и проверки знаний, пособия для самоподготовки и т.п.
Как правило, стенды для уголка по охране труда отвечают всем требованиям действующего законодательства, однако при выборе такого шаблона стоит руководствоваться не только соблюдением правовых норм, но и особенностями производственного функционирования отдельного предприятия.
В этом смысле изготовление стенда на заказ предпочтительнее, так как позволяет заранее учесть все пожелания и требования. В то же время и готовые макеты в большинстве своем не статичны, а содержат возможность для смены информационных данных и пустые места для наполнения материалами.

Охрана труда представляет собой совокупность мероприятий, направленных на сохранение жизни и здоровья сотрудников в процессе их трудового функционирования. Одним из способов информирования трудового коллектива об охране и безопасности трудовой деятельности, а также о принимаемых в этих целях мерах являются стенды по охране труда.

Как оформить стенды по охране труда и технике безопасности?

Наглядные материалы облегчают восприятие информации, полученной в устном виде от инструктирующего. Многие люди воспринимают ее не только на слух, но и визуально, поэтому процесс информирования работников в области ОТ должен быть многогранным. Следует широко использовать методы разъяснения в символьном виде – с помощью плакатов, карт, фотографий, рисунков, схем. Помимо визуального восприятия, хорошо зарекомендовали себя макеты и модели. На практике наглядность выполнения сложных процессов на моделях делает их доступнее. ГОСТы и правила не регламентируют размеры, цветотипы и другие характеристики стендов. Важно применять принципы целесообразности и избегать избыточности. Все материалы – инструкция, плакаты, схемы, таблицы – должны содержать цвет только для выделения смысла, но не для украшения. Заголовками следует обозначать разделы. На одном листе допускается делать не более двух «криков». Необходимо выделять действительно важные детали, и при этом они не должны мешать восприятию информации. Основные принципы при оформлении: визуальная доступность для всех работников; выделение важных моментов, которые привлекают максимум внимания.

Отличное решение – размещать как общую, так и тематическую узконаправленную информацию. Например, «Как правильно организовать первую помощь при несчастном случае». Почти в каждом квартале принимаются новые правила по ОТ или их новые редакции. Эту информацию также необходимо доводить до работников. Можно разместить разбор трудных экзаменационных вопросов, графики обучения и проверки знаний, пособия для самоподготовки и т.п.

Как правило, стенды для уголка по охране труда отвечают всем требованиям действующего законодательства, однако при выборе такого шаблона стоит руководствоваться не только соблюдением правовых норм, но и особенностями производственного функционирования отдельного предприятия.

В этом смысле изготовление стенда на заказ предпочтительнее, так как позволяет заранее учесть все пожелания и требования. В то же время и готовые макеты в большинстве своем не статичны, а содержат возможность для смены информационных данных и пустые места для наполнения материалами.

Таблички на кабинет

31. 01. 2018

Таблички на кабинет или информационные таблички – обязательный элемент бизнес-центров или различных организаций. Однако их изготовление и размещение регламентируются некоторыми правилами. Итак, как должна выглядеть правильная табличка, и где ее можно разместить?

Стандартный размер таблички – в пределах 40х60 см. Таблички большего размера обычно не встречаются, данных параметром достаточно для размещения хорошо читаемого, ясного текста.

Именно он используется чаще всего в качестве информационного поля. Оптимальный размер шрифта – до 2 см. Буквы большего размера затрудняют размещение информации и обычно не применяются.

Из чего изготавливаются таблички?

Традиционный вариант – оргстекло. Именно этот материал активно использовался в советском производстве информационных табличек.

Оно применяется и сегодня. Однако чаще можно увидеть пластик и металл (обычно алюминий). Эти материалы отличаются высокой прочностью и долговечностью. Таблички на кабинет, изготовленные из них, способны прослужить не один год, при этом сохранив целостность и хорошую читаемость текста.

Самым популярным вариантом является пластик, из-за невысокой цены. Кроме того, он не подвержен гниению, не боится мороза, подходит для уличного и внутреннего размещения. Пластик может окрашиваться в любые цвета. Например, можно создать данное изделие в корпоративной расцветке.

Металл имеет благородный внешний вид, потому особенно популярен у официальных организаций и крупных компаний. Обычно используется алюминий, легкий и не подверженный коррозии. За счет этого табличка имеет малый вес, легко монтируется и может размещаться на улице.

Как правило, таблички на кабинет   выполняют в два цвета с применением стандартных шрифтов. Последнее время в качестве материала все чаще стали использовать двухслойный пластик. Для того, чтобы сэкономить затраты, лучше заказывать сразу большой тираж табличек. Если вы собираетесь размещать табличку со стороны улицы, то советуем использовать защитное стекло. Благодаря этому вам будет удобно ее очищать от грязи, и сама табличка не будет портиться. Самым простым способом крепления безрамных табличек на двери является использование двухстороннего скотча. Иногда используют более прочный вид крепления при вставке таблички в рамку.

ДЕНЬ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ

23.01.2019

День Собо́рності України — свято, яке відзначають щороку 22 січня в день проголошення Акту Злуки Української Народної Республіки й Західноукраїнської Народної Республіки, що відбулося в 1919 році. Офіційно в Україні День Соборності відзначають з 1999 року. Цей день дуже знаменний   для нашої Вітчизни. Україна велика, різна за віросповіданням та ментальністю, але українська нація –  це єдина, велика сім'я.

Основа державності, якої споконвіку намагалися позбавити цю прекрасну частину земель всі її, так звані сусіди,  прикриваючись «високими» інтересами, час від часу набувала цілком ясні обриси. Так сталося і на початку 1918-го. У цей січневий місяць у запалі революційних змін була створена Українська Народна Республіка, відома як УНР. Більш того на тих територіях, які входили до складу колись потужної Австро-Угорської імперії, була утворена ЗУНР – Західноукраїнська Народна Республіка. Вже до кінця року, в грудні 1918-го у Фастові, з гарячим бажанням втілити українську мрію в реалії,  лідерам цих двох держав вдалося підписати своєрідний поєднувальний договір. Цей договір увійшов в нашу сучасну історію як «Акт злуки» і 22-го січня 1919-го року він був публічно оприлюднений в Київській столиці на знаменитій Софійській площі.

Набираюча обертів машина кривавої диктатури, яка прийшла на зміну колишніх «консерваторів» поспішила зламати і ці сміливі починання вільного українського народу. Вже буквально через кілька місяців більшовики увійшли в Київ, Закарпаття окупувала Чехословаччина, а Східну Галичину – поляки. А далі ...

Акт злуки тоді так і залишився лише декларацією, але народ ніколи не втрачав надію, адже народ, який втратив надію просто зникає.

22-е січня 1990-го року. Мільйони українців вишикувалися в справжню живий ланцюг, що розтягся від Києва до Львова. Вони відзначали День Соборності, День своєї української єдності та свободи.

21-го січня 1999-го року відповідно до Указу Президента України       № 42/99 День Соборності був закріплений на законодавчому рівні суверенної держави. Потім, 30-го грудня 2011-го року, відповідно до Указу Президента України № 1209/2011 під назвою «Про відзначення в Україні деяких пам’ятних дат і професійних свят», День Свободи, який раніше відзначався 22-го листопада був об’єднаний з Днем Соборності і свято набуло свою нову назву – «День Соборності та Свободи України».

Після подій 2013-2014-го років, революції Гідності і трагедії початку неоголошеної війни Росії проти України, окупації Кримського півострова і декількох обласних центрів на сході України, відповідно до Указу Президента України № 871 / 2014 від 13-го листопада 2014-го року, святу повернули колишню назву.

У цей День колектив компанії stend.kharkov приєднується до привітань на адресу всього українського народу! Нехай єдність і свобода робить нас гідними нащадками наших батьків! Нехай в Україні панує мир та злагода!    Зі святом!

Затверджено програму ЗНО для вчителів початкової школи

22.01.2018

Міністерство освіти затвердило програму незалежного тестування професійних знань і умінь вчителів початкової школи. Відповідний наказ підписаний міністром освіти Лілією Гриневич.
Програма призначена для оцінювання професійних знань і умінь вчителів початкової школи шляхом проведення ЗНО, яке буде проходити в рамках сертифікації педагогічних працівників.
Документ складений відповідно до професійного стандарту «Учитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», з урахуванням Типової освітньої програми та Державного стандарту початкової освіти.
Незалежне тестування вчителів початкових класів стане одним з трьох інструментів сертифікації вчителів початкових класів.
Планується, що ЗНО буде застосовуватися для перевірки професійних знань і умінь як складових професійних компетентностей вчителя початкової школи відповідно до його трудових функцій.
Програма структурована у відповідності з трудовими функціями вчителя і поділена на три частини.

Перший розділ «Планування та організація освітнього процесу» містить підрозділи:

● мета і завдання освітнього процесу;

● нормативно-правова база організації освітнього процесу в початковій школі;

● робота з інформацією та інформаційними джерелами;

● планування освітнього процесу.

Другий розділ «Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів» містить підрозділи:

● сучасні технології навчання в початковій школі;

● педагогіка партнерства;

● система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (мовно-літературна освітня галузь, математична освітня галузь, природнича освітня галузь, громадянська та історична освітня галузь, соціальна та здоров’язбережувальна освітня галузь);

● методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (методика навчання мови та літератури, методика навчання математики, методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ»);

● робота з батьками (іншими законними представниками);

● педагогічна діагностика.

Третій розділ «Створення освітнього середовища» містить підрозділи:

● здоров'язбережувальне освітнє середовище;

● змістове наповнення освітнього середовища;

● цифрове середовище;

● інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами.

За матеріалами сайту Освіта.юа

Квоти на зарахування в заклади вищої освіти

22.01.2018

Термін «Квоти» визначається Умовами прийому до вищих навчальних закладів України в 2019 році. Квоти встановлюються для прийому за державним замовленням окремих категорій абітурієнтів відповідно до законодавства. Право на зарахування за квотами - це право абітурієнта на зарахування на навчання до закладів вищої освіти за квотою-1, квотою-2, квотою-3, квотою-4, квотою для іноземців, що реалізується відповідно до Умов прийому до вищих навчальних закладів України

Квота-1 - це певна частина максимального обсягу бюджетних місць, яка може бути використана для прийому абітурієнтів на основі повної загальної середньої освіти, які мають право на вступ на основі вступних іспитів, крім осіб, які мають право на квоту-2 або вступають відповідно до Порядку прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, місцем проживання яких є територія проведення антитерористичної операції (на період її проведення), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 21 червня 2016 року № 697.

Квота-1 встановлюється в правилах прийому установи вищої освіти в межах десяти відсотків (але не менше одного місця) і тридцяти відсотків (в закладах вищої освіти (структурні підрозділи вищих навчальних закладів), які функціонують на території Донецької та Луганської областей, і переміщених закладах вищої освіти) максимального (загального) обсягу державного або регіонального замовлення по відкритим і закритим (фіксованим) конкурсним пропозиціям оголошується одночасно з оголошенням максимального (про ного) обсягу державного замовлення.
Квота-2 - це певна частина максимального обсягу бюджетних місць (для відкритих конкурсних пропозицій) або загального обсягу бюджетних місць (для фіксованих (закритих) конкурсних пропозицій) в уповноважених установах вищої освіти, яка може бути використана для прийому абітурієнтів на основі повної загальної середньої освіти, які мають право на надходження на основі вступних іспитів відповідно до Порядку прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24 травня 2016 року № 560.
Квота-2 встановлюється в правилах прийому визначених Міністерством освіти і науки уповноважених установах вищої освіти в обсязі двадцяти відсотків (але не менше одного місця) максимального (загального) обсягу державного замовлення з відкритими і закритими (фіксованими) конкурсними пропозиціями (з округленням до цілого числа) і оголошується одночасно з оголошенням максимального (загального) обсягу державного замовлення.
Квота-3 - це певна частина регіонального замовлення, яка може бути використана комунальним закладом вищої освіти для прийому на навчання на основі повної загальної середньої освіти осіб, які отримали її в навчальних закладах на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Квота-3 встановлюється в правилах прийому установи вищої освіти за погодженням з регіональним замовником для фіксованих (закритих) конкурсних пропозицій в межах п'ятдесяти відсотків загального обсягу регіонального замовлення, відведеного цій установі вищої освіти.
Квота-4 - це певна частина максимального обсягу бюджетних місць (для відкритих конкурсних пропозицій) або загального обсягу бюджетних місць (для фіксованих (закритих) конкурсних пропозицій), яка може бути використана для прийому абітурієнтів на основі повної загальної середньої освіти, які мають право на першочергове зарахування до вищих медичних та педагогічних навчальних закладів, відповідно до абзацу четвертого частини третьої статті 44 Закону України «Про вищу освіту» та Порядком реалізації права на першочергове зарахування до закладу вищої медичної та педагогічної освіти за державним (регіональним) замовленням осіб, які уклали угоду про відпрацювання не менше трьох років у сільській місцевості або селищі міського типу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 року № 417.
Обсяг прийому за державним замовленням для здобуття вищої освіти за спеціальностями галузі знань 01 «Освіта / Педагогіка» (крім спеціальностей 011 «Освітні, педагогічні науки», 017 «Фізична культура і спорт») для осіб, які мають право на першочергове зарахування до вищих педагогічних навчальних закладів, відповідно до абзацу шостого частини третьої статті 44 Закону України «Про вищу освіту» і Порядком реалізації права на першочергове зарахування до установи вищої медичної та педагогічної освіти за державним (регіональним) замовленням осіб, які уклали угоду про відпрацювання не менше трьох років у сільській місцевості або селищі міського типу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 року № 417, визначається державним замовником для кожної установи вищої освіти, спеціальності (предметної спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, а його розподіл між відкритими і фіксованими (закритими) конкурсними пропозиціями закладу вищої освіти здійснюють самостійно.
Квота для іноземців – це певна частина обсягу бюджетних місць, яка використовується для прийому абітурієнтів з числа: іноземців, які прибувають на навчання відповідно до міжнародних договорів України; іноземних українців, статус яких засвідчено посвідченням закордонного українця; іноземців та осіб без громадянства, які постійно проживають в Україні, осіб, яким надано статус біженця в Україні, та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту.
Отримання вищої освіти зазначеними категоріями осіб за кошти державного бюджету здійснюється в межах квот, визначених Кабінетом Міністрів України.
Оголошення обсягів квот
Обсяги квоти-1, квоти-2, квоти-3, квоти-4, квоти для іноземців визначаються в правилах прийому навчального закладу після отримання необхідної інформації від державного (регіонального) замовника і публікуються на сайтах вищих навчальних закладів.

За матеріалами сайту Освіта.юа

Вступ до вузів в 2019 році: що чекає абітурієнтів

11.01.2019

Міністерством освіти затверджені Умови прийому до вишів. Норми документа є обов'язковими для закладів вищої освіти незалежно від форм власності, окрім військових вишів та їх навчальних підрозділів. Міністерство освіти надає роз'яснення щодо основних положень Умов прийому та новацій, які чекають на вступників у цьому році.

Мінімальні прохідні бали 150 та 130 для окремих спеціальностей, творчі конкурси до подачі заяв, компактніші терміни вступної кампанії – ці та інші новації чекають на вступників наступного року.

Так, для вступу на бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного, ветеринарного спрямування) прийматимуть сертифікати ЗНО 2017, 2018 та 2019 років, окрім оцінок з англійської, французької, німецької та іспанської мов. З іноземних мов зараховуватимуть лише сертифікати 2018 та 2019 років. Вступник може подати сертифікати в будь-якій зручній йому комбінації.

Можливість складання творчих конкурсів у кількох вишах, а також створення рівних умов для їх учасників незалежно від оцінок ЗНО потребували змін термінів проведення творчих конкурсів. Вони відбуватимуться з 1 до 10 липня, тобто до початку прийому заяв. Передбачена також друга сесія творчих конкурсів – з 11 до 22 липня, однак лише для тих вступників, які бажають навчатися на контракті.

Незначні зміни торкнулися переліку конкурсних предметів за окремими спеціальностями. Це, зокрема, «Середня освіта (фізика)», «Професійна освіта (Охорона праці)», «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво», «Дизайн», «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Психологія», «Хімія», «Фізика та астрономія», «Прикладна фізика та наноматеріали», «Географія», «Технології легкої промисловості», «Агроінженерія», «Цивільна безпека» та всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров’я». У більшості випадків посилено роль знань з математики та фізики в оцінюванні знань вступників.

Жодних змін немає у кількості заяв, які можна подати для вступу на бакалавра. На бюджет це максимум 7 заяв на 4 спеціальності. На контракт кількість заяв не обмежується.

З 2019 року запрацює механізм першочергового зарахування тих вступників у медичні та педагогічні виші, що готові після закінчення навчання працювати в сільській місцевості. Йдеться про вступників на спеціальності галузей знань 01 «Освіта/Педагогіка» і 22 «Охорона здоров’я», які укладуть угоду про відпрацювання не менш як 3 роки в селі або селищі міського типу.

При цьому з минулих років залишаться коригувальні коефіцієнти – першочерговий, сільський, галузевий.

На наступний рік розширено практику встановлення мінімальної кількості балів для вступу на спеціальності з особливо високим рівнем суспільної  відповідальності. Йдеться про спеціальності «Право», «Публічне управління та адміністрування», «Міжнародні відносини», «Міжнародні економічні відносини», «Міжнародне право», «Фармація, промислова фармація». Щоб подати на них заяву, вступник повинен мати конкурсний бал не менше 130.

Як і 2018-го, мінімальний поріг встановлено також на спеціальності «Стоматологія», «Медицина», «Педіатрія». Для участі у конкурсі на ці спеціальності вступник повинен мати не менш як 150 балів з другого та третього конкурсних предметів.

Важлива новація 2019-го – розширення пільг для учасників бойових дій. Пільги будуть поширені на всіх вступників цієї категорії, а не лише на учасників бойових дій АТО/ООС, як було раніше.

Стосовно змін у термінах, то основна вступна кампанія буде проведена в компактніші строки, а можливість створення електронних кабінетів буде відкрита до кінця літа, щоб їх могли використовувати вступники на заочну форму.

Так, реєстрація електронних кабінетів та завантаження до них документів починається 1 липня, а прийом заяв та документів – 10 липня. Закінчується подання заяв о 18-й год. 22 липня – для тих, хто вступає лише за сертифікатами ЗНО, 18-й год. 16 липня – для осіб, які вступають на основі співбесіди, вступних іспитів або творчих конкурсів.

Стосовно вступу в магістратуру, то основною зміною буде розширення переліку спеціальностей, на які треба складати єдиний вступний іспит (ЄВІ) з іноземної мови за технологією ЗНО. Зокрема, додадуться спеціальності «Музеєзнавство, пам'яткознавство», «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», усі спеціальності галузей знань  «Богослов’я», «Соціальні та поведінкові науки», «Управління та адміністрування», «Інформаційні технології, «Публічне управління та адміністрування».

Як і торік, ЄВІ також потрібно буде здавати на спеціальності галузей знань «Гуманітарні науки» (крім спеціальності «Філологія»), «Соціальні та поведінкові науки», «Журналістика», «Сфера обслуговування», «Право» та «Міжнародні відносини». На спеціальності «Право» та «Міжнародне право» окрім цього вступники складатимуть єдине фахове вступне випробування (ЄФВВ) з Права та Загальних навчальних правничих компетентностей.

Реєстрація на ЄВІ та ЄФВВ триватиме з 13 травня до 18-ї год. 3 червня. Іспит буде 2 липня, а вступне випробування – 4 липня. Прийом заяв та документів для таких вступників почнеться 10 липня і продовжиться до 23 липня.

Для всіх інших вступників в магістратуру терміни подачі документів, складання іспитів та інших вступних процедур визначаються правилами прийому вишів.

«Усі новації в Умовах прийому на 2019 рік є логічним продовженням тих зусиль, які ми докладаємо для вдосконалення доступу до вищої освіти та забезпечення рівних і справедливих правил для вступників та закладів. Водночас хочу підкреслити, що як і минулого року, зараз ми внесли мінімальні зміни до Умов, залишивши без змін основоположні речі. Наприклад, уже вчетверте всі вступники на бакалаврат подаватимуть заяви тільки в електронній формі. Виключення буде лише для незначної кількості вступників, наприклад, пільговиків або іноземних студентів», – відзначив генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров.

Окремо він наголосив, що через незалежні від МОН затримки з реєстрацією Умов прийому змінено граничний термін, до якого заклади вищої освіти мають затвердити власні Правила прийому. Тепер вони мають це зробити до 5 лютого 2019 року. На середину січня МОН планує провести серію регіональних нарад щодо роз’яснення Умов прийому, графік яких буде оприлюднено незабаром.

За матеріалами сайту Освіта.юа

10 ОСНОВНИХ ПРІОРИТЕТІВ МОН НА 2019 РІК

09.01.2019

2019-й має стати роком розвитку та зростання для усіх сфер від школи та закладів профосвіти до вишів і наукових установ — кожна із них отримала місце у 10-ці основних пріоритетів Міністерства освіти і науки на наступні 12 місяців.

Про це розповіла міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час підсумкової прес-конференції «Робота МОН: підсумки 2018-го/візія 2019-го», яка відбулася у Києві наприкінці 2018 року.

«Очевидно, що коло пріоритетів значно ширше, однак ми хочемо концентровано представити саме ті напрями, які торкнуться найбільшої кількості учнів, науковців, батьків, педагогів та викладачів. Можу відповідально заявити, що 2019-й рік буде не менш складним, ніж 2018-й, проте, в частині зростання реальних можливостей для кожного він стане дійсно визначним», — заявила Лілія Гриневич.

Вона підкреслила, що визначені пріоритети рівноцінні між собою та розташовані за принципом від найменшого «споживача» до найстаршого.

Розвиток реформи НУШ - знову в перший клас, новий Державний стандарт базовоїосвіти

Наступний рік — час для розвитку реформи Нова українська школа. Знову майже півмільйона першокласників прийдуть у змінену школу. На них чекатимуть перепідготовлені вчителі, нові, засновані на сучасних потребах, програми та новий освітній простір, у який держава знову — вже другий рік поспіль — інвестує 1 млрд грн на засадах співфінансування з органами місцевого самоврядування.

МОН активно працюватиме над усуненням проблем, з якими стикнулась імплементація змін торік — створена Координаційна рада, яка моніторитиме впровадження змін та використання грошей на місцях, також з’являтимуться нові дистанційні курси для підтримки педагогів.

«Одна з найбільших проблем минулого року - використанння грошей на місцях, ми виділили приблизно 1 млрд грн, однак, використали і дофінансували цей внесок держави по-різному. Тут є ціла низка проблем — від спроможності на місцях якісно використовувати гроші та здійснювати закупівлі, до неготовності ринку праці. 2019-го теж маємо співмірну інвестицію — зростання ефективності використання цих коштів є важливим викликом, створена Координаційна рада під головуванням прем’єр-міністра має пожвавити цей процес», — пояснила Лілія Гриневич.

Робота над поширенням реформи на базову школу також триватиме у 2019-му році — протягом нього має бути представлений бодай проект Держстандарту базової шкільної освіти, який на десятиліття визначить, якими компетентностями, знаннями та вміннями мають оволодіти учні 5-9 класів НУШ.

Гідність кожної дитини: доступна вбиральня, антибулінг та інклюзія

Якісне навчання неможливе без захисту гідності кожного учасника освітнього процесу. Водночас якщо дорослі можуть себе убезпечити, діти залишаються вразливими. Саме тому, у 2019-му МОН працюватиме над розвитком антибулінгових програм, вдосконаленням функціонування сфери інклюзивної освіти та планує переобладнати усі туалети на вулицях — зробити їх теплими та більш приватними.

Зокрема, йдеться про інвестицію в понад 263 млн грн на створення теплих туалетів у школах, де їх досі нема. Обов’язковою вимогою до шкільної вбиральні на всіх рівнях — від молодшої до старшої школи — стане наявність перегородок та дверей у кожній кабінці. Так, це вже враховано у нових ДБН (нормативні документи у галузі будівництва) та санпінах, що формують вимоги до будівель шкіл.

Нові механізми професійного зростання вчителів: добровільна сертифікація та механізм«гроші за вчителем»

Упродовж наступних 12 місяців також запрацюють нові механізми для розвитку та професійного зростання вчителів.

Один із них  —   добровільна сертифікація вчителів. Протягом 2019-го  у ній зможуть взяти участь 1 тис вчителів початкових класів.

Метою сертифікації є виявлення та стимулювання педагогічних працівників з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

«Через механізм сертифікації ми хочемо віднайти тих кращих провідників Нової української школи, агентів змін, що готові ділитися та поширювати сучасні методики навчання. Реалізувати таку мету можна лише за умови добровільності процесу, тому ми ретельно слідкуватимемо за дотриманням цього принципу», - відзначає Лілія Гриневич.

Докладнішу інформацію про сертифікацію можна за посиланням. Закликаємо вчителів швидше зважуватись на її проходження, адже кількість місць обмежена, а реєстрація почнеться вже 15 січня і триватиме до 1 лютого.

Ще один важливий механізм заохочення педагогів — впровадження принципу «гроші ходять за вчителем» на підвищення кваліфікації.

«Поява нових методик навчання у школах залежить від учителя, і вони не з’являться у закладах, поки ми не змінимо систему підвищення кваліфікації педагогів. Наше рішення — передати право обирати педагогу і школі, а також урізноманітнити можливості підвищувати кваліфікацію та дозволити займатися ним не тільки обласним інститутам післядипломної освіти. Частину грошей, що витрачаються на підвищення кваліфікації педагогів державою, ми спрямуємо безпосередньо у школи, і вчитель зможе обрати певну кількість годин для професійного розвитку там, де він вважатиме за потрібне», - роз'яснила Міністр.

Початок роботи освітнього омбудсмена

У 2019 році в Україні має з‘явитися інститут освітнього омбудсмена, що захищатиме права здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників.

Для допомоги освітньому омбудсмену працюватиме спеціальна служба, що складатиметься з 15 осіб. Передбачається, що після отримання скарги про порушення прав у сфері освіти служба мусить розглянути її у строк не більш як 1 місяць. Саме за результатами цього розгляду освітній омбудсмен приймає рішення про обґрунтованість чи необґрунтованість скарги та надає письмову відповідь про результати її розгляду.

Якщо скарга обґрунтована, освітній омбудсмен протягом п’яти робочих днів вживає заходів до поновлення та захисту порушених прав заявників.

Діджиталізація освіти: Інтернет та комп’ютери в сільські школи

2019-го у тестовому режимі має запрацювати Національна освітня платформа, де розвиватиметься цифрова освітня екосистема. Зокрема, на ній розміщуватимуться справжні електронні підручники з віртуальними 3D-матеріалами, які вчителі зможуть компонувати на свій розсуд, скани підручників для завантаження, інтерактивні лабораторії, віртуальні музеї, форуми для спілкування вчителів, системи менеджменту освіти.

Аби кожна школа мала доступ до цієї системи, у бюджеті-2019 передбачено понад 1 млрд грн на встановлення інтернет-доступу для шкіл, які його не мають, а також закупівлю комп’ютерів для них.

Старт масштабної реформи професійної освіти: нові стандарти та інфраструктурний проект на 58 млн євро

2019-й рік — старт масштабної реформи професійної освіти. Як і трансформація шкільної освіти, вона передбачатиме зміну стандартів, прийняття нового профільного закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту», а також оновлення освітнього середовища.

Над оновленням стандартів, підвищенням кваліфікації вчителів та майстрів, а також оновленням освітнього середовища МОН працюватиме спільно з європейськими партнерами, які надають на ці потреби інвестицію у розмірі 58 млн євро.

«Це великі, але дуже потрібні нашій системі гроші. Сьогодні обладнання закладів професійної освіти зношене на 60%, а подекуди навіть на 100%. Ми ніколи не зможемо забезпечити нашу економіку якісними фахівцями, якщо не створимо для них умови для навчання на якісному обладнанні, такому, що вони побачать на власному місці роботи», — підкреслила Лілія Гриневич.

Важливим елементом реформи стане також розвиток дуальної освіти, в межах якої учень теоретичні знання отримує у закладі профосвіти, а решту — на реальному виробництві.

Аби кожна зі сторін — заклад, учень, роботодавець -— могли розвивати дуальне навчання на зрозумілих усім засадах, МОН розробило типовий договір про здобуття професійної освіти за дуальною формою навчання. Планується, що це буде тристоронній документ, що дозволить організувати навчання не лише в закладі, а й на виробництві. Водночас роботодавець у межах договору може домовитися з учнем, що той працюватиме певний період часу після навчання на його підприємстві.

Становлення Національної системи кваліфікацій: зв’язок між ринком праці та освітою

Становлення Національної системи кваліфікацій — це зведення «мосту» між ринком праці та освітою. Ця робота триватиме не один рік, а на 2019 заплановано початок роботи Національного агентства кваліфікацій.

Воно має такі основні завдання: акредитація кваліфікаційних сертифікаційних центрів, координація мережі таких центрів, участь у розробці професійних стандартів, розробка методики зіставлення професійних та академічних стандартів тощо.  Тобто йдеться про те, як стандарти професій будуть співвідноситись з освітніми стандартами, як вони оновлюватимуться.

Це має полегшити доступ до підтвердження чи отримання професійної кваліфікації, створити систему визнання неформального та інформального навчання.

Старт роботи Національного фонду досліджень

Нещодавно за рішенням Уряду було створено Національний фонд досліджень, а вже 2019-го року він має розпочати грантову підтримку наукових досліджень та розробок. Передбачається, що НФД стане одним з ключових кроків з реформування системи фінансування науки в Україні.

У бюджеті вже передбачено понад 260 млн грн на його роботу.

«Для нас принципове завдання не просто створити Фонд, а наповнити його якісно новим змістом, прозорими процедурами для функціонування та фінансування проектів. Ми створили таку структуру, щоб повноваження всередині Фонду були логічно розподілені та мінімізували конфлікти інтересів», — наголосила Лілія Гриневич.

Фонд надаватиме грантову підтримку як на фундаментальні наукові дослідження з природничих, технічних, суспільних та гуманітарних наук, так і на прикладні наукові дослідження та розробки за пріоритетними напрямами розвитку науки і техніки.

Гранти також спрямовуватимуться на розвиток матеріально-технічної бази наукових досліджень і розробок, дослідницької інфраструктури, на проекти молодих вчених, наукове стажування, зокрема, за кордоном, популяризацію науки тощо.

Початок роботи центрів колективного користування обладнанням у закладах вищоїосвіти

2019-го в університетах почнуть роботу центри колективного користування обладнанням — простори, де науковці зможуть приїхати та провести потрібні заміри для своїх досліджень на надсучасному обладнанні.

«Наукове обладнання надзвичайно дороге, його відсутність — одна з найсуттєвіших проблем нашої науки, його взагалі  системно не закуповували і не оновлювали впродовж незалежності. Очевидно, що ми не можемо закупити обладнання у кожен університет та кожну наукову установу, ми просто не заробляємо стільки грошей. Тому ми пішли іншим шляхом — ми інвестуємо в створення центрів колективного користування обладнанням, куди науковці зможуть прийти і провести потрібні заміри і дослідження, записавшись у графік роботи центру», — розтлумачила Лілія Гриневич.

Наразі вже створено 8 таких центрів, які почнуть активну роботу у 2019-му. Впродовж року буде створено ще 4 таких центри. Для цього 2018-го було витрачено 28 млн грн, а 2019-го буде інвестовано ще 30 млн грн.

Впровадження базового фінансування науки у вишах

100 млн грн буде спрямовано на впровадження базового фінансування науки в університетах — механізму, що допоможе вишам будувати  довгострокову дослідницьку політику.

Передбачається, що це буде довгострокове фінансування розвитку наукових напрямків в окремих університетів, що зможуть пройти атестацію наукової роботи. Основна особливість у тому, що атестуватимуть не заклад загалом, а саме розвиток наукових напрямів. Тобто довгострокове фінансування науки заклади отримуватимуть саме на ті напрями, де вони об’єктивно кращі.

«У радянський час наука в університетах не фінансувалась. За часів незалежності це змінилось, адже очевидно, що неможливо створити хороший університет, якщо в ньому не буде науки. Однак досі це було короткострокове грантове фінансування під часто вкрай вузькі проекти. За таких умов університет не може послідовно вибудовувати розвиток якогось наукового напряму у своїх стінах, творити сталу спільноту науковців, які працюють над певним науковим напрямом у виші. Базове фінансування має це змінити»,  — додала Лілія Гриневич.

За матеріалами сайту Освіта.юа

БУЛІНГ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

28.12.2018

Що таке булінг за прийнятим законом, і хто та в якому розмірі несе відповідальність за його вчинення.

Булінг (цькування) – згідно змінами внесеними до Закону України «Про освіту»,

1. Булінгом може бути як активна  дія так і бездіяльність (мовчазне, безучасне спостереження, відсутність активних дій до його припинення)

2. Булінг може проявлятися у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві.

3. Булінг може вчинятися не лише у формі вербальної комунікації, а й із застосуванням засобів електронних комунікацій,

4. Булінг може вчинятися щодо:

А)  малолітньої особи

Б) неповнолітньої особи

В) інших учасників освітнього процесу

5. Булінг може будь ким. Норма закону прописана таким чином, що вона не дає повного переліку осіб, які можуть чинити булінг, але при цьому наголошує, що може вчинятися малолітніми та неповнолітніми особами.

6. Внаслідок булінгу могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Важливий момент, що законодавець виділив булінг  як негативне явище незалежно від настання негативних наслідків.

Відповідальність за булінг згідно з ст. 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -  тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Вчинення малолітніми, або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, правопорушення, відповідальність за яке передбачено цією статтею, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу  - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку».

Протоколи за вчинення цього порушення уповноважені складати органи Національної поліції України, а притягувати до адміністративної відповідальності будуть місцеві суди.

Щодо кримінальної відповідальності :

Оскільки нормами цього закону не передбачається внесення змін до Кримінального кодексу України стосовно запровадження кримінальної  відповідальності за скоєння правопорушень, пов’язаних з булінгом (цькуванням),   оскільки скоєння правопорушником при вчиненні булінгу (цькування) інших дій, кваліфікуються відповідними статтями Кримінального кодексу України, зокрема – заподіяння тілесних ушкоджень різних видів тяжкості тощо, тому, у цьому випадку правопорушник нестиме відповідне кримінальне покарання без додаткового зазначення про це у Кодекс України Про адміністративні правопорушення.

За матеріалами Віталія Гриба

ДО ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА МАЮТЬ ПРАВО ЗВЕРНУТИСЯ: ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ, БАТЬКИ, ПЕДАГОГИ

28.12.2018

Порядок та умови звернення до освітнього омбудсмена затверджені тією ж постановою Кабінету Міністрів України, що й Положення про нього.

Позитивні враження:

1. Порядок розроблено у суворій відповідності до вимог Закону України «Про звернення громадян».

2. Порядок передбачає залучення громадськості з наданням їм матеріалів  з відособленими персональними даними.

3. При розгляді скарги освітній омбудсмен не лише вивчає проблему, але й зобов‘язаний з‘ясувати причини та умови виникнення.

До освітнього омбудсмена із скаргами про порушення прав у сфері освіти мають право звернутися:

здобувачі освіти,

їх батьки, законні представники,

педагогічні, науково-педагогічні і наукові працівники (далі - заявник).

Зверніть увагу, серед суб‘єктів звернення немає представників органів управління освітою.

Заявник може подати скаргу особисто, а також через уповноважену особу, якщо повноваження зазначеної особи оформлені відповідно до законодавства.

Строк скарги 1 рік з моменту виявлення порушення.

Скарга подається заявником освітньому омбудсмену в письмовій (електронній) формі на адресу Служби освітнього омбудсмена поштою або подається особисто, а в електронній формі - на електронну адресу Служби з використанням засобів електронного зв’язку.

У скарзі, крім вимог про поновлення порушених прав і захист законних інтересів, також зазначаються прізвище, ім’я та по батькові заявника, місце його проживання. Скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати.

У скарзі, надісланій в електронній формі, також повинні бути зазначені електронна адреса, на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису під час надсилання скарги в електронній формі не вимагається.

У разі коли заявник не зазначає у скарзі свого прізвища, імені, по батькові, місця проживання або не надає інших відомостей, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, скарга реєструється як анонімна та залишається без розгляду та повертається заявнику з відповідним обґрунтуванням протягом десяти робочих днів з дня її надходження.

Повторні скарги до освітнього омбудсмена від одного і того самого заявника, з одного і того самого питання не розглядаються.

Скарги розглядаються упродовж місяця та може бути продовжено. Загальний строк розгляду скарги становить не більш як 45 календарних днів.

Під час розгляду скарги Служба:

1) надсилає скаргу за належністю якщо викладені у скарзі питання не належать до повноважень освітнього омбудсмена;

2) попередньо розглядає скарги, оформлені належним чином і подані в установленому порядку;

3) одержує в разі потреби від заявника матеріали, необхідні для перевірки фактів, викладених у скарзі;

4) спілкується із заявником, з’ясовує всі порушені питання;

5) надсилає запити щодо отримання додаткової  інформації;

6) вживає заходів для об’єктивного вирішення питань, з’ясовує причини та умови.

До розгляду скарг можуть залучатися представники громадськості у порядку, встановленому освітнім омбудсменом. Під час залучення до перевірки скарг представників громадськості їм надаються матеріали, в яких знеособлюються персональні дані заявників.

Освітній омбудсмен за результатами попереднього розгляду Службою скарги приймає рішення про обґрунтованість чи необґрунтованість скарги та надає письмову відповідь щодо результатів її розгляду.

Рішення про необґрунтованість скарги доводиться до відома заявника в письмовій формі з посиланням на норми законодавства і викладенням мотивів відмови, а також із роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Освітній омбудсмен протягом п’яти робочих днів після прийняття рішення про обґрунтованість скарги вживає таких заходів до поновлення та захисту порушених прав заявників:

- надає рекомендації закладам освіти всіх рівнів незалежно від форми власності та підпорядкування, органам управління освітою;

- відвідує органи державної влади, органи місцевого самоврядування, заклади освіти всіх рівнів незалежно від форми власності та підпорядкування, а також бере участь в установленому порядку в засіданнях державних органів з питань, що належать до його компетенції;

- звертається до органів державної влади, правоохоронних органів щодо виявлених фактів порушення права людини на освіту та законодавства у сфері освіти;

- надає консультації заявнику;

- представляє інтереси заявника у суді.

Освітній омбудсмен вживає необхідних заходів для поновлення порушених прав людини на освіту та усунення порушень законодавства у сфері освіти органами державної влади, правоохоронними органами, до яких ним було надіслано звернення.

Після вжиття заходів до поновлення та захисту порушених прав заявників освітній омбудсмен забезпечує розроблення пропозицій щодо вдосконалення актів законодавства у сфері освіти, усунення причин та умов, що призводять до порушення прав і законних інтересів заявників.

Розголошення відомостей стосовно заявника та його скарги не дозволяється.

В конфліктах допоможе освітній омбудсмен. Який він і як може вплинути на порушення в освіті

За матеріалами Віталія Гриба

Рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу

17.12.2018

Орієнтирами для спостереження та оцінювання є вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів початкової школи. При цьому особливості дитини можуть впливати на темп навчання, внаслідок чого діти можуть досягати вказаних результатів раніше або пізніше від завершення зазначеного циклу чи рівня.

Вимоги до очікуваних  результатів навчання та компетентностей учнів початкової освіти використовуються для:

організації постійного спостереження за навчальним поступом;

обговорення навчального поступу з батьками або особами, що їх замінюють;

формувального (поточного) та завершального (підсумкового) оцінювання.

Формувальне оцінювання передбачає відстеження особистісного розвитку учнів та хід набуття ними навчального досвіду і компетентностей.

Формувальне оцінювання є інтерактивним оцінюванням прогресу учнів, що дає змогу вчителю відповідним чином адаптувати освітній процес. Використання формувального оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ дитини, хід опановування нею навчального матеріалу  та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію особистості.

У процесі організації контрольно-оцінювальної діяльності необхідно враховувати спостереження за навчальним поступом учнів.

Формувальне оцінювання оцінює процес навчання учнів, а не результат.

Оцінювання навчального поступу розпочинається з перших днів навчання дитини у школі і триває постійно. Невід’ємною частиною процесу оцінювання є формування здатності учнів самостійно оцінювати власний поступ. Орієнтирами для спостереження та оцінювання є загальні та конкретні очікувані результати, які необхідні для організації спостереження за навчальним поступом учня/ учениці; індивідуального обговорення навчального поступу учнів з батьками або особами, що їх замінюють.

Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний поступ учнів; формувати в дитини впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню;  підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів; запобігати побоюванням помилитися.

Оцінювання досягнень учнів необхідно спрямовувати на формування позитивної їх самооцінки. За сприятливих умов навчання і виховання у дітей починає формуватися адекватна самооцінка, яка стосується їхніх особистісних якостей, досягнень і можливостей. Створюючи такі умови, слід ураховувати індивідуальні особливості кожного учня.

Важливо не протиставляти дітей одне одному. Стимулюючим  має бути порівняння роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як працювала дитина раніше. Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів. Про  складнощі у навчанні необхідно говорити з учнем індивідуально, аби не створювати ситуацію колективної зневаги до дитини.

Водночас доцільно вчити дітей взаємооцінюванню, при цьому формувати уміння коректно висловлювати думку про результат роботи однокласника, давати поради щодо його покращення. Це активізує навчальну роботу, сприяє розвитку критичного мислення, формуванню адекватного ставлення до зауважень, рекомендацій, зміцнює товариськість та відчуття значимості кожного в колективі.

Надзвичайно важливою складовою формувального оцінювання є форма повідомлення про нього учневі/ учениці та батькам. Це має бути зрозумілий документ, який дає розгорнуте уявлення про те, що відбувалося з дитиною в школі під час навчального року.

Запропонований зразок Свідоцтва досягнень складається з 2 частин: перша - характеристика особистих досягнень учнів, оцінюється  активність дитини, самостійна робота на уроці, співпраця з іншими учнями тощо.

Друга частина складається з  оцінювання предметних компетентностей.

Для оцінювання пропонується чотирирівнева система: «має значні успіхи», «демонструє помітний  прогрес», «досягає результату з допомогою вчителя», «потребує значної уваги і допомоги».

Учителі, які викладають навчальні предмети у початковій школі дають характеристику предметних компетентностей учня за чотирирівневою системою. У 1-2 класах оцінювання має описовий характер як рівня навчання, старанності та соціальної поведінки, так і предметів та навчального процесу в цілому, але не результату.

Батькам або особам, що їх замінюють, видають два екземпляри зразків Свідоцтва. Один залишається вдома, інший з підписом та з побажаннями батьків або осіб, що їх замінюють повертається в школу і зберігається в особовій справі.

МОН планує більш ефективно використовувати кошти на НУШ

17.12.2018

Як правильно використати інвестиції держави в НУШ, чи не зупиниться реформа на початковій школі, чи підтримають вчителів, які далі втілюватимуть зміни, – питання, які найбільше турбують вчителів початкової школи.

У бюджеті на 2019 рік закладено ще 1 млрд грн на обладнання початкової школи. Про це, спілкуючись з тренерами, які проводять підвищення кваліфікації вчителів у межах реформи НУШ, сказала міністр освіти Лілія Гриневич.

«На 2019 рік закладено ще 1 млрд грн на обладнання початкової школи, гадаю, наступного року ці інвестиції використовуватимуться ефективніше», – сказала Лілія Гриневич.

За її словами, зараз для Міністерства освіти надзвичайно важливо отримати зворотній зв‘язок від педагогів і дещо переглянути перелік рекомендованого для закупівлі обладнання.

У свою чергу тренери НУШ також розповіли, що цього року було багато невизначеності щодо закупівель.

«Школи у Львові самі вирішували, що закуповувати. Було очевидно, що трохи не звикли до такої кількості грошей та можливостей. Просто розгубилися. Окрім цього, на школи гроші прийшли тільки в липні і було мало часу, щоб все зробити. Думаємо, що наступний рік піде краще», – розповіла директор львівської школи «Дивосвіт», тренер НУШ Анна Байовська.

Міністр освіти зазначила, що в 2019 році освітнє відомство спробує ще раніше віддати гроші на місця, але все залежить від управлінської спроможності місцевої влади.

Нагадаємо, що у 2018 році на обладнання початкової школи було виділено майже 1 млрд грн.

Нова українська школа є унікальним проектом Міністерства освіти і науки України, який виступає основною реформою сучасного освітнього процесу. Основним документом, який регулює організаційний процес НУШ, є «Методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи (затверджено наказом МОН від 23.03.2018 №283)».

Під реформи потрапляють і навчальні класи, до організації яких теж висуваються серйозні вимоги. Тепер учнівське місце повинно бути обов'язково одномісним, зручним і стійким. У навчальному просторі обладнуються тематичні зони, місця для ігор і відпочинку. До всього оснащення прописані конкретні вимоги ергономіки та безпеки, за виконанням яких обіцяють чуйно стежити.

Наказ МОН від 23.03.2018 року № 283 передбачає великий перелік вимог до меблів, якими повинні бути обладнані школи. Це, в першу чергу, ергономічності, безпека, форма і розміри, міцність, вага, колір і естетичність. Не менш важливими виступають принципи зонування класового приміщення. Класна кімната повинна одночасно виступати: ігровою зоною, центром пізнавальної діяльності, центром художньої творчості, дитячою класною бібліотекою, куточком живої природи, центром вчителя.

Дидактичне наповнення відіграє не менш важливу роль в освітньому процесі за концепцією Нової української школи. Сучасне дидактичне наповнення, яке передбачається для використання в НУШ, в корені відрізняється від попереднього наповнення. Практика, наочність, креативність у використанні - ось головні постулати сучасної дидактики.

За матеріалами сайту МОНУ

МОН розробило положення про сертифікацію вчителів

13.12.2018

Міністерством освіти і науки розроблений проект Положення про сертифікацію педагогічних працівників.

Документ, після його затвердження, встановить засади функціонування системи сертифікації педагогічних працівників закладів освіти та порядок її проведення.

Передбачається, що сертифікація вчителів складатиметься з двох етапів.

На першому етапі відбуватиметься оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом незалежного тестування. Організацією тестування займатимуться Український центр оцінювання якості освіти та його регіональні центри.

Зокрема, УЦОЯО забезпечуватиме наповнення банку завдань зовнішнього незалежного оцінювання завданнями, укладатиме тести для ЗНО, розроблятиме загальні характеристики тестів, схеми нарахування балів за виконання завдань тестів та здійснюватиме інші заходи пов'язані з проведенням тестування.

Для кожного учасника сертифікації буде створено електронний кабінет. Результати тестування будуть визначатись впродовж 15 днів з моменту проведення тестування.

Другий етап сертифікації передбачатиме вивчення та експертне оцінювання практичного досвіду роботи вчителя. За організацію експертного оцінювання відповідатиме Державна служба якості освіти та її територіальні органи.

Зокрема, служба якості освіти, затвердить критерії та порядок вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації, розробить уніфіковані форми для оцінювання практичного досвіду роботи та відповідні методичні рекомендації експертам щодо їх заповнення.

Також Державна служба якості освіти затвердить загальний список експертів, які можуть залучатися до проведення сертифікації.

Склад експертної групи, яка вивчатиме практичний досвід роботи вчителя безпосередньо в закладі освіти, не може бути менше двох осіб. Експерти не повинні мати конфлікту інтересів з учасниками сертифікації.

За результатами вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації експертна група готуватиме експертний висновок, який має містити загальну кількість набраних учасником сертифікації балів.

Окрім цього, у процесі сертифікації кожен учитель має зафіксувати свою педагогічну майстерність з формування ключових компетентностей і наскрізних вмінь учнів у створеному ним електронному портфоліо.

Для створення е-портфоліо учасник має зробити відеозапис проведеного ним навчального заняття чи фрагментів навчальних занять загальним обсягом від 15 до 30 хвилин, зробити опис проведеного ним навчального заняття та зробити самооцінювання своєї педагогічної діяльності відповідно до спеціальної анкети.

Визначення результатів сертифікації здійснюватиметься міжвідомчою експертною комісією, до складу якої будуть включені представники МОН, УЦОЯО та Державної служби якості освіти. До складу комісії також можуть входити представники громадськості.

Зазначена комісія прийматиме рішення щодо результатів сертифікації шляхом установлення порогових балів за кожною зі складових сертифікації.

Сертифікат отримають учителі, кількість набраних балів яких за кожною зі складових сертифікації дорівнюватиме або перевищуватиме встановлені комісією порогові бали.

Сертифікація має здійснюватись на добровільних засадах з метою підвищення престижності педагогічної праці та заохочення вчителя до особистісного і професійного зростання.

У разі успішного проходження сертифікації, учитель отримає доплату у розмірі 20% посадового окладу, а також зарахування сертифікату як проходження атестації.

Планується, що Міністерство освіти спільно з Державною службою якості освіти та Українським центром оцінювання якості освіти у 2019 році проведуть пілотний проект із сертифікації двох тисяч педагогічних працівників у кожній з областей та Києві.

За матеріалами сайту Освіта.юа

Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці перепишуть

13.12.2018

Мінсоцполітики підготовило проект змін до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, діям у разі виникнення аварії. Порядок проведення навчання та перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці визначається на сьогодні Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженим наказом Державного комітету з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. № 15 (далі — Типове положення).

Мінсоцполітики напрацювало проект змін до вказаного Типового положення.

Запропоновано:

1. Поширити норми Типового положення на всіх роботодавців, зокрема й на ФОП.

2. Суб’єкт господарювання надаватиме Держпраці відомості про матеріально-технічне, кадрове, програмне, навчально-методичне та інформаційне забезпечення. Перелік суб'єктів господарювання, які подали декларацію, та відомості (у разі їх подання) оприлюднюватимуться на офіційному веб-сайті Держпраці.

3. Навчання з питань охорони праці має проводитися у робочий час працівника.

4. У разі залучення роботодавцем до роботи працівників інших підприємств, установ чи організацій, роботодавець зобов’язаний буде забезпечити проходження цими працівниками відповідного інструктажу з питань охорони праці. Вступний інструктаж з охорони праці є обов’язком як для роботодавця, так і для кожного, без винятку, працівника. Оскільки останній, не прослухавши такого інструктажу, позбавлений права приступити до роботи. Так, особа повинна його прослухати незалежно від того, чи вона приймається на постійне, сезонне або тимчасове місце роботи, на яку посаду претендує, що у неї за фах або ж освіта. Більше того, навіть студенти та учні скеровані на підприємство (до установи чи в організацію) для проходження практики, а також особи, що просто відвідують підприємство (установу, організацію) із ознайомчими цілями в складі екскурсії, мусять пройти вступний інструктаж з охорони праці.

5. Результат перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці, що зберігатиметься не менше 5 (п’яти) років.

6. Питання щодо необхідності видачі посвідчень про перевірку знань з питань охорони праці роботодавцем іншим працівникам або необхідності працівникам мати їх при собі під час виконання трудових обов’язків вирішуватиметься роботодавцем.

7. Роботодавець забезпечуватиме проведення перевірки знань з питань охорони праці працівників, безпосередньо зайнятих на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, не рідше одного разу на рік. В будь-якій компанії, діяльність якої передбачає виконання небезпечних робіт, слід затвердити перелік робіт з підвищеною небезпекою, для яких потрібно оформлювати наряди-допуски. Навіть незначні на перший погляд порушення в організації виконання такої категорії робіт можуть призвести до настання нещасних випадків або травматизму людей.

Джерело: https://www.sop.com.ua/

РОЗБУДОВА НАЦІОНАЛЬНОЇ СИСТЕМИ КВАЛІФІКАЦІЙ, ЇЇ НАБЛИЖЕННЯ ДО СТАНДАРТІВ ЄС, ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ДЛЯ ПОТРЕБ РИНКУ ПРАЦІ – НАД ЦИМ ПРАЦЮВАТИМЕ НАЦАГЕНТСТВО КВАЛІФІКАЦІЙ, ЯКЕ СТВОРИВ УРЯД

13.12.2018

Уряд створив Національне агентство кваліфікацій, робота якого дозволить гармонізувати українську та європейську системи рівнів кваліфікацій, орієнтувати систему освіти на потреби ринку праці, визнавати результати неформального та інформального навчання тощо. Відповідна постанова була прийнята 5 грудня 2018 року, під час засідання Кабінету Міністрів.

«До сьогодні в Україні не було єдиної інституції, яка реалізувала б державну політику в сфері кваліфікацій. Ця робота була розпорошена між різними відомствами та соціальними партнерами, що значно уповільнює та ускладнює прийняття рішень. Водночас зараз нам треба провести серйозну роботу зі створення та забезпечення роботи Національної системи кваліфікацій, де будуть відображені єдині чіткі підходи до рівнів освіти та кваліфікацій в Україні», – пояснила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Вона відзначила, що це стосуватиметься не тільки формального навчання, а й неформального та інформального, наприклад освіти дорослих, а також кваліфікацій, отриманих за кордоном. Завдяки цьому буде створено механізм для визнання такого навчання чи кваліфікацій. Так само єдина система кваліфікацій дозволить спростити процес визнання української освіти в ЄС та інших країнах, що є важливим кроком до інтеграції нашого освітнього простору в європейський.

Саме створення та забезпечення роботи Національної системи кваліфікацій буде одним з основних завдань Нацагентства кваліфікацій. Серед інших важливих напрямів – розробка професійних стандартів, формування законодавчої основи для роботи кваліфікаційних центрів, прогнозування потреб ринку праці у кваліфікаціях тощо.

В агентство входитиме 12 членів – по 2 від МОН, Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку й по 3 від роботодавців та профспілок. Їх персональний склад затверджуватиме Кабмін. Члени НАК призначатимуться на 3 роки з можливістю працювати 2 строки.

Щоб стати членом агентства, потрібно володіти державною мовою, мати вищу освіту не нижче магістра (спеціаліста), працювати за профілем не менше 5 років.

Для роботи Нацагентство може створювати тимчасові та постійні комітети. Забезпечувати діяльність НАК буде секретаріат, в який увійде близько 60 осіб.

За матеріалами МОНУ

ДІВЧАТА СТАНОВЛЯТЬ 79% ВСТУПНИКІВ НА ГУМАНІТАРНІ НАУКИ ТА МИСТЕЦТВО І ЛИШЕ 23% – НА ІНЖЕНЕРНІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ, – ЛІЛІЯ ГРИНЕВИЧ НА 2-МУ УЖК

13.12.2018

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич вважає, що для забезпечення рівності прав жінок та чоловік необхідні зміни в освітній сфері – контенту підручників, ставлення вчителів до дітей, розвиток дружніх до батьківства середовищ у закладах освіти. Вона сподівається, що з часом український парламент щонайменше на третину складатиметься з жінок. Про це Міністр розповіла під час Другого Українського Жіночого Конгресу (УЖК), 7 грудня 2018 року, у Києві.

«Історичним витоком дискримінації щодо жінок на ринку праці є ті стереотипи, якими пронизана вся наша культура, а отже – і система освіти. На рівні освіти ми бачимо, наскільки різними є траєкторії, які обирають хлопці і дівчата вже під час вступу до закладів вищої освіти. Наприклад, дівчата становлять 79% тих, хто вступають на гуманітарні науки і мистецтво. Водночас їх лише 23% від абітурієнтів спеціальностей інженерного профілю та 32% – на будівництві та архітектурі. І це не випадковий збіг обставин: професійний вибір – результат соціалізації дитини. Стереотипи та гендерні розриви необхідно долати, і Міністерство освіти і науки вже кілька років намагається робити це», – повідомила Лілія Гриневич.

Зокрема, вона розказала про зміни, що відбулися за останні 3 роки: відміна поділу за статтю на уроках праці, впровадження  антидискримінаційної експертизи підручників, окремих програм та проектів, які стосуються забезпечення рівних прав в українських університетах.

Так, з вересня 2017-го в українській школі відмінено поділ за статтю на уроках праці, коли дівчата займалися, переважно, домоводством, так званою обслуговуючою працею, а хлопці фокусувалися на технічній праці.

«Інша проблема, що перебуває в стадії вирішення, – це стереотипи в підручниках. Ще буквально кілька років тому чоловіки як виконавці певних професій згадувалися у підручниках у 3 рази частіше, ніж жінки.  От уявіть собі тільки: в реальному світі і жінки, і чоловіки залучені до певних професій, а у підручниках чомусь спостерігалося чоловіче домінування. Понад 90% професій, пов’язаних з фізичною працею, та 70% «розумових» професій на сторінках підручників «виконувалися» чоловіками. Це і є гендерні стереотипи в дії. Антидискримінаційна експертиза підручників, що була започаткована 2016-го, почала вирівнювати зазначений дисбаланс, як і інші стереотипні меседжі», – зазначила Міністр.

Цьогоріч також факультет соціології КНУ імені Тараса Шевченка в співпраці з Лундським університетом (Швеція) здійснив перший набір на магістерську освітню програму «Гендерні студії». У Сумському державному університеті діє ініціатива «Університет, дружній до сім'ї». Вона допомагає молодим матеріям продовжувати навчання у виші і бути поряд зі своєю дитиною.

«Я хочу поділитися ще однією новиною – днями завершився конкурс у члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. До його складу увійшло 22 особи – 10 жінок та 12 чоловіків. Це стало можливим, бо у принципи відбору також було закладено недискримінаційний підхід. Я щиро сподіваюсь, що всі ці зміни призведуть до того, що бодай наші діти побачать український парламент, який хоча б на третину складатиметься з жінок», – завершила Лілія Гриневич.

За матеріалами сайту МОНУ

Чи можуть дитину вигнати зі школи ?

10.12.2018

В дитинстві мене найбільшим, найстрашнішим та й взагалі най-най-най з усіх най покаранням було – вигнання зі школи. Як кажуть, бог милував, не відчути, що це таке. можливо, саме тому й не було, за що виганяти, бо боявся цього най-най-най… покарання.

Добре це чи погано, але зараз такого покарання не існує.

Більше того, від одного шибеника може потерпати весь клас, дівчатка будуть вмиватися гіркими сльозами, вчителі будуть зривати голос, а вигнати неможна.

Відповідно до наказу МОН від 16.04.2018  № 367 із закладу освіти відраховуються учні, які:

1) здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;

2) зараховані до іншого закладу освіти для здобуття повної загальної середньої освіти;

3) переводяться до іншого закладу освіти;

4) вибувають на постійне місце проживання за межі України.

І цей перелік виключний!

Відрахування із зазначених підстав здійснюється шляхом видання відповідного наказу керівником закладу освіти.

Але є кілька але.

1.     Вашу дитину можуть не перевести до гімназії чи ліцею, відповідно після закінчення початкової або середньої школи.

2.     Внутрішніми документами - статутом, правилами поведінки, трудового розпорядку, тощо   можуть бути передбачені додаткові підстави. Це незаконно, але можливо. у цьому випадку доведеться відстоювати свої права у суді.

3.     Якщо ж ваша дитина усіх дістала, за неуспішність чи негативну поведінку можуть повідомити органи опіки та піклування або ювенальну поліцію (дитяча кімната), що ви неналежним чином виконуєте батьківські обов’язки і вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за ухилення від виконання батьківських обов’язки. Таких 2-3 протоколи і починається процедура позбавлення батьківських прав. А тут – поле непахане. Європейський суд з прав людини визнає неналежним любий чих в сторону дитини.

4.     Якщо ваша дитина веде себе не зовсім адекватно, про це можуть повідомити ІРЦ – інклюзивно-реабілітаційний центр для проведення корекції поведінки. Якщо ж їм не вдастся цього зробити, можуть подати рекомендацію про іншу форму навчання. Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі - комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

Добре це чи погано, на даний час законодавство не дозволяє впряму вигнати дитину зі школи. Але це не означає, що школа позбавлена інших важелів впливу.

За матеріалами Віталія Гриба

Другие статьи...